Ter voorbereiding van,

Om de dagen in te kleuren en vorm te geven, de dagen te delen en het leven een richting te geven, zonder vermoeid te worden.
Alleen zo kan ik leven en als ik een maal per jaar jou kan raken weet ik weer waarom ook mijn leven zinvol kan zijn en later was.

vrijdag 12 maart 2010

krijgt Almere de Dirk Scheringa collectie?

vrijdag 12 maart

Vorige week in het tv-programma van Pauw en Witteman vertelde voormalig minister van cultuur Ronald Plasterk dat Almere interesse heeft in de kunstcollectie van Dirk Scheringa.
Wat schetst mijn verbazing? In "Almere vandaag" lees ik het volgende: "We zijn inderdaad benaderd en er zitten gesprekken aan te komen", dit zegt verantwoordelijke wethouder Arno Visser. Ja, aan te komen, nog even en een mooie collectie gaat dezelfde weg als de collectie van Peter Stuyvesant in Zevenaar de wereld in. Zie mijn schrijven van 8 maart. Het is te hopen dat Almere de mogelijkheid geboden wordt om een gemeente met een kunstcollectie te worden. Hoewel ABN Amro beslag heeft gelegd op de collectie moeten overheid, curatoren, gemeente Almere en ABN Amro toch tot een oplossing kunnen komen. In deze turbulente tijd van ontslagen en bezuinigen is een collectie van zo'n veertig miljoen euro een mooi bedrag om wat gaatjes te vullen. Maar dan ben je er vanaf, ook voor ons nageslacht en daar moeten we ons ook eens om bekommeren. Ik wens de dames en heren die dit straks moeten beslissen veel wijsheid.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten