Ter voorbereiding van,

Om de dagen in te kleuren en vorm te geven, de dagen te delen en het leven een richting te geven, zonder vermoeid te worden.
Alleen zo kan ik leven en als ik een maal per jaar jou kan raken weet ik weer waarom ook mijn leven zinvol kan zijn en later was.

woensdag 24 maart 2010

kunstroute door Nijmegen met 'Layar'

woensdag 24 maart

De gemeente Nijmegen heeft het mogelijk gemaakt, met behulp van de techniek van Layar, om met je Smart-Phone een kunstroute door Nijmegen te lopen. Je hoeft geen vaste kunstroute te lopen of vooraf een kaartje te printen, maar je kan gewoon je mobieltje achterna lopen. Als je je smart Phone voor het kunstwerk houdt, krijg je op je telefoon informatie erover te zien.
Daarom pleit ik voor meer kuntwerken op Goeree-Overflakkee. Het zou ons eiland een stuk aantrekkelijker maken en mede voor de toeristen die hier jaarlijks vertoeven en daar belangstelling voor hebben.

Goeree-Overflakkee heeft heel wat te bieden wat betreft toerisme, recreatie en cultuurhistorie. Dit zou de tijd kunnen zijn om het eiland niet alleen als natuurontwikkelingsgebied te zien maar ook als kunst-en cultuurontwikkelingsgebied!
En dit allemaal alleen door de techniek ' Augmented Reality, Door te googelen op dit woord kun je er van alles lezen.

Om zelf een begin te maken heb ik voor de vier gemeenten alvast een foto- impressie gemaakt voor een kunstwerk. Wie heeft belangstelling en wie sluit zich aan?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten