Ter voorbereiding van,

Om de dagen in te kleuren en vorm te geven, de dagen te delen en het leven een richting te geven, zonder vermoeid te worden.
Alleen zo kan ik leven en als ik een maal per jaar jou kan raken weet ik weer waarom ook mijn leven zinvol kan zijn en later was.

woensdag 27 januari 2010

rondjes draaien in het groninger museum


woensdag 27 januari

Een vrouwelijke gast in het Metropolitan Museum of Art in New York viel en beschadigde daarmee het schilderij van The Actor van Pablo Picasso, een scheur van ongeveer vijftien cm lang. Hoe is dat mogelijk, zou je eerste gedachte zijn. Mijn eerste gedachte was toen ik dat las: “Oh, wat zal ze zelf geschrokken zijn”.
Dit voorval herinnerde mij aan het moment toen ik in het Groninger Museum op een stoel mezelf ronddraaide. Na enkele minuten wilde ik opstaan, maar kon mij totaal niet meer oriƫnteren en viel. Mijn eerste gedachte was om mij ergens aan vast te grijpen maar een fractie later realiseerde ik mij, dat ik een kunstvoorwerp kon vernielen of een van de gordijnen naar beneden kon trekken, met alle gevolgen van dien.
Het is goed afgelopen. Ik viel op de grond net langs het gordijn en het kunstvoorwerp raakte ik net niet.

Op het filmpje kun je een deel van mijn gedraai zien, de filmer stopte op het moment dat ik ging waggelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten