Ter voorbereiding van,

Om de dagen in te kleuren en vorm te geven, de dagen te delen en het leven een richting te geven, zonder vermoeid te worden.
Alleen zo kan ik leven en als ik een maal per jaar jou kan raken weet ik weer waarom ook mijn leven zinvol kan zijn en later was.

maandag 11 januari 2010


zaterdag 2 januari

Vandaag de krant van gister nog even doorgenomen. Veel gelul over 'de jaren nul' van de 21e eeuw. De Kloof Tussen moslims en de westerse wereld, het faillissemnet van Marco B, de kredietcrisis, de zeespiegel ons sterven gaat bedreigen, relaties die we niet meer in stand houden, de kinderen adhd Krijgen ... Tot zover de jaren nul. Wat gaan we nu doen? Wat ik moet doen weet ik wel, Spijkers met koppen slaan (waar hoorde ik dat eerder) Hoewel ik daar ook nooit sterk in ben geweest. Na 365 dagen mag de lezer dit zelf beoordeln.

Hierboven foto keramiekbeeld, Van Haar 1, uit de serie 'Van Haar'
En hier onder dan Beethoven.


vrijdag 1 januari

Met een deeltje van de familie Sluijs oud en nieuw gevierd. Ik heb een hekel aan het woord gezellig maar deze keer kan ik niet anders zeggen dan ‘het was gezellig’. Het woongedeelte van mijn huis staat natuurlijk vol met kunst en ben altijd benieuwd naar de opmerkingen hierover van mijn gasten. Dit zou ik eigenlijk niet moeten willen maar dat is de kinderlijkheid in mij. Ik heb een torso van Beethoven staan dat ik in een impulsieve bui bij een tuincentrum op de kop heb getikt en laat nu dat ding weer de aandacht krijgen. Ja het is herkenbaar en makkelijk om een gesprekje over te beginnen. Ik moest denken aanvroeger, aan het schilderij met het jongetje met de traan...

2 opmerkingen: