Ter voorbereiding van,

Om de dagen in te kleuren en vorm te geven, de dagen te delen en het leven een richting te geven, zonder vermoeid te worden.
Alleen zo kan ik leven en als ik een maal per jaar jou kan raken weet ik weer waarom ook mijn leven zinvol kan zijn en later was.

dinsdag 26 januari 2010

"Kunst in het landschap"


Hierboven een project wat ik schetste voor Dirksland en dat nog uitgewerkt moet woorden,"Hemden te water"

dinsdag 26 januari

Er is veel te doen en te ontdekken op het eiland en de verbinding met ‘kunst in de natuur’ zou hier uitstekend geïntegreerd kunnen worden. Eigenlijk ligt dit zo voor de hand dat het alleen maar bevreemding opwekt dat ik dit nog niet heb kunnen realiseren. Goeree-Overflakkee heeft heel wat te bieden wat betreft toerisme, recreatie en cultuurhistorie. Dit zou de tijd kunnen zijn om het eiland niet alleen als natuurontwikkelingsgebied te zien maar ook als kunst-en cultuurontwikkelingsgebied!

Wat te denken van een langeafstandswandeling van 20 a 30 kilometer en/of door stukken gebied waar de historie en de natuur uit de bodem dampen. Ik verzin maar wat, zo zijn er nog wel tien culturele evenementen te verzinnen. Kunst in het landschap kan een nieuwe dimensie gaan worden, als een verbindend element voor vele activiteiten voor alle bewoners van Goeree-Overflakkee.

Ik laat het hier even bij voordat ik dingen zeg waar ik later spijt van krijg. De komende maand zal ik hier meer aandacht aan geven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten