Ter voorbereiding van,

Om de dagen in te kleuren en vorm te geven, de dagen te delen en het leven een richting te geven, zonder vermoeid te worden.
Alleen zo kan ik leven en als ik een maal per jaar jou kan raken weet ik weer waarom ook mijn leven zinvol kan zijn en later was.

zondag 31 januari 2010

even blauw zien


(1965) Ja, die jongen met dat brilletje. Dat slapen op de maandagochtend was het gevolg van stappen in Scheveningen en vervolgens 's morgens doorgegaan naar het werk. Er naast pauzeren in de tuin van de Porceleyne Fles.

zondag 31 januari

Ik had mij deze dag wat anders voorgesteld. In het gemeentemuseum van Den Haag was de tentoonstelling "Delftsaardewerk". Heb in 1964 een aantal jaren op "De Koninklijke Porceleyne Fles' als plateelschilder en later nog eens op de experimenten afdeling keramiek gewerkt. Dus leek het mij wel interessant om weer eens geconfronteerd te worden met wat blauw. Maar wat op straat aan blauw te weinig is, was hier te veel. Eigenlijk weinig over te zeggen, hoewel, was toch wel leuk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten