Ter voorbereiding van,

Om de dagen in te kleuren en vorm te geven, de dagen te delen en het leven een richting te geven, zonder vermoeid te worden.
Alleen zo kan ik leven en als ik een maal per jaar jou kan raken weet ik weer waarom ook mijn leven zinvol kan zijn en later was.

zondag 24 januari 2010

Mijn scootertje



zondag 24 januari

Vandaag naar de Kunsthal geweest. In de designgalerij staat een mooie collectie van vijftig originele trapauto’s uit de jaren dertig tot vijftig tentoongesteld. Een collectie van Rop Ranzijn die deze verzameling in een opwelling kocht, in enkele maanden opknapte en ze in hun oude glorie herstelde. Heel bijzonder, ik kan daar heerlijk van genieten en opgewonden van raken.

Ik moest meteen denken aan de tijd dat ik op de foto mocht met een scootertje. Vijf jaar oud en wonende in Den Helder. Dat scootertje moet uit diezelfde tijd komen als de verzameling trapauto’s van Rop Ranzijn.

Ach, het verzamelen doet mij gloeien, wie weet zie je mijn verzameling koffiemolens nog eens in de Kunsthal…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten