Ter voorbereiding van,

Om de dagen in te kleuren en vorm te geven, de dagen te delen en het leven een richting te geven, zonder vermoeid te worden.
Alleen zo kan ik leven en als ik een maal per jaar jou kan raken weet ik weer waarom ook mijn leven zinvol kan zijn en later was.

vrijdag 5 februari 2010

De kunst van verdelen.



vrijdag 5 februari

Ook op Goeree-Overflakkee is het strooizout bijna op. Maar omdat de temperatuur hier - landelijk vergeleken - hoger is dan in het noorden, is de nood hier minder hoog. Gisteravond vond een vergadering plaats in Middelharnis met een aantal betrokken bewoners, mijzelf en instellingen om tot een plan van aanpak te komen en wel met het volgende: het verzamelen van resten zout. Er worden acht verzamelpunten op het eiland uitgezet om alle overtollige en vergeten potjes zout in huis af te leveren bij de verzamelpunten. Iedereen heeft thuis wel van die potjes zout die in de keuken vochtig zijn geworden of die al jaren in de kast zijn blijven staan. Dit kan al snel oplopen tot anderhalve ton zout, volgens deskundigen. Wij houden hiervan een halve ton voor ons eiland en de rest verkopen we aan de provincie Drenthe (daar ik veel in Drenthe kom, weet ik hoe hoog de nood daar is om aan zout te komen). Met dat geld kunnen we kunst en cultuur op het eiland voor het komend seizoen veilig stellen. Door de aankoop van Drenthe van ons zout krijgen wij ruimte en mogelijkheid om het een en ander aan kunst en cultuur te kunnen doen. Zij blij, wij blij (in Drenthe heeft elke gemeente al zijn eigen kunst- en cultuurbeleid). Volgende week worden de acht verzamelpunten kenbaar gemaakt. Voor meer informatie kunt u mailen met cees.dirkzwager@orange.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten