Ter voorbereiding van,

Om de dagen in te kleuren en vorm te geven, de dagen te delen en het leven een richting te geven, zonder vermoeid te worden.
Alleen zo kan ik leven en als ik een maal per jaar jou kan raken weet ik weer waarom ook mijn leven zinvol kan zijn en later was.

dinsdag 23 februari 2010

museum te koop

dinsdag 23 februari


Er komt geen Museum voor Realisme in de nieuwbouw in Opmeer. Het is de directie van het voormalige Scheringa Museum, samen met gemeente, provincie en financiers, niet gelukt de exploitatie rond te krijgen.

Als het nu eens mogelijk zou zijn, dit aardige gebouw naar Goeree-Overflakkee te verplaatsen. Het nieuwe museumgebouw is uitgerust met de modernste technologie en gebouwd volgens de nieuwste inzichten op het gebied van museaal behoud en beheer. Dan kan de hele kunstcollectie van alle gemeentes van het eiland in een gebouw ondergebracht worden en kan daar, als Goeree-Overflakkee straks een gemeente gaat worden, geen onenigheid meer over komen. Er moet dan wel een kunst- en cultuur beleid komen met zo'n museumgebouw op het eiland. Ik ben alleen bang dat de kunstcollectie als totaal van gemeentes niet zo groot zal zijn. En ook nog, hoe maak je kunstbeleid. Maar goed, wat niet is kan nog komen. Misschien zet ik hiermee nog wel iemand aan het denken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten