Ter voorbereiding van,

Om de dagen in te kleuren en vorm te geven, de dagen te delen en het leven een richting te geven, zonder vermoeid te worden.
Alleen zo kan ik leven en als ik een maal per jaar jou kan raken weet ik weer waarom ook mijn leven zinvol kan zijn en later was.

zondag 7 februari 2010

vergankelijkheid, ook voor de kunst

zondag 7 februari

http://www.youtube.com/watch?v=N5SlzEwL-Es&feature=related
En huiver.


Kunst is lekker, kunst doet ontdekken, kunst schopt, kunst is confronterend, kunst is sensueel, kunst maakt en breekt, kunst is Picasso, Henri Matisse, Paul Klee, Mondriaan, Andy Warhol, maar ook John Lennon.

Wie het enige officiƫle John Lennon Museum nog wil bezoeken, moet snel zijn. Het museum in Saitama, ten noorden van de Japanse hoofdstad Tokio, gaat in september dicht.
Het museum ging open in het jaar dat de popmusicus 60 jaar zou zijn geworden. Hij werd in december 1980 voor zijn appartement in New York vermoord. Ik ben er mee opgegroeid, ik heb voor het Hilton hotel gestaan. En ik kan zeggen, hij was een groot kunstenaar.

Maar wat ik hiermee zeggen wil: ook kunst is vergankelijk. Ik ben vergankelijk dus het leven is vergankelijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten