Ter voorbereiding van,

Om de dagen in te kleuren en vorm te geven, de dagen te delen en het leven een richting te geven, zonder vermoeid te worden.
Alleen zo kan ik leven en als ik een maal per jaar jou kan raken weet ik weer waarom ook mijn leven zinvol kan zijn en later was.

vrijdag 12 februari 2010

Ontwikkelingsplan Leader Z.H. eilanden, geen kunst!?

vrijdag 12 februari

Vandaag het ontwikkelingsplan Leader eens door gelezen. Een Ontwikkelingsplan voor de Zuid-Hollandse Eilanden.
Dit ontwikkelingsplan heeft een looptijd van 2007 tot 2013 en richt zich op:
• Verbetering van de concurrentiekracht en stimuleren van duurzaamheid in de
landbouw.
• Behoud en versterking van biodiversiteit en instandhouding van
landbouwsystemen met hoge natuurwaarde.
• Behoud en versterking van waardevolle cultuurlandschappen en cultureel
erfgoed.
• Ontwikkeling van recreatie en toerisme.
• Het mobiliseren van het reeds in het gebied aanwezige
ontwikkelingspotentieel.

Een plan van 57 pagina's waar niet een keer het woord 'kunst' in voor komt.
Nu kan ik het natuurlijk mis hebben maar ik krijg sterk de indruk dat kunst hier niet bij hoort op de ZuidHollandse eilanden
Ik hoop van harte dat ze het misschien vergeten zijn of er nog geen aandacht aan hebben besteed.
Over 'kunst op het eiland' hoop ik nog eens antwoord te krijgen en hoop dan alleen dat ze zeggen dat ik me heb vergist.

Maar als ik naar andere plaatsen op het platte land kijk, valt daar gelukkig wel veel over kunst te ontdekken.
Kijk maar op www.­netwerkplattelan­d.­nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten