Ter voorbereiding van,

Om de dagen in te kleuren en vorm te geven, de dagen te delen en het leven een richting te geven, zonder vermoeid te worden.
Alleen zo kan ik leven en als ik een maal per jaar jou kan raken weet ik weer waarom ook mijn leven zinvol kan zijn en later was.

dinsdag 2 februari 2010

"Huid en haar"


Een kleine impressie van haar werk. Kon het niet laten om een foto te maken, hoewel hij haar werk te kort doet.

dinsdag 2 februari

Ben voor de tentoonstelling van beeldend kunstenaar Carolien Smits (1960) "Huid en Haar" speciaal teruggegaan naar de Kunsthal in Rotterdam omdat ik haar keramiek in alle rust wilde bewonderen. Leuke bijkomstigheid is dat ik verleden jaar zelf twee tentoonstellingen had in Zuidlaren met mijn beelden "Van Haar".

Mede door de verscheidenheid en perfectie in uitvoering en techniek zijn de kunstobjecten enerzijds zeer aantrekkelijk. Anderzijds zijn ze gedurfd soms afstotend, explosief van kleuren dan weer met een barokachtige stijl, beetje kitscherig, dit alles toont haar durf. Vooral haar techniek was voor mij een verademing. Ik wil er niet te veel meer over zeggen, als je van keramiek houdt en daar enigszins opgewonden van wordt, ga er dan heen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten