Ter voorbereiding van,

Om de dagen in te kleuren en vorm te geven, de dagen te delen en het leven een richting te geven, zonder vermoeid te worden.
Alleen zo kan ik leven en als ik een maal per jaar jou kan raken weet ik weer waarom ook mijn leven zinvol kan zijn en later was.

donderdag 11 februari 2010

de PVV vindt dat kunst een luxegoed is

donderdag 11 februari
De Raad voor Cultuur maakt zich zorgen over de manier waarop de PVV spreekt over de betekenis van kunst en de rol van de overheid daarbij.Daar sluit ik mij bij aan.

‘De PVV vindt dat kunst een luxegoed is, waar de maatschappij als geheel niet aan hoeft bij te dragen. Ieder voor zich moet maar uitmaken of hij er geld aan wil besteden of niet. Als de PVV aan de macht komt, zal kunst een van de eerste slachtoffers zijn. Terwijl kunst een merit good is, een waardevol product voor de samenleving als geheel, net als bijvoorbeeld onderwijs en wetenschappen.’
Maar goed dat we hier op het eiland geen PVV hebben, of toch wel?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten